Close

Köpinformation

När vi mottagit din beställning skickar vi dig en bekräftelse via e-post. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.

Beställning som göres i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles.

Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas till den e-postadress som uppgetts vid beställningen. Ordernumret på denna bekräftelse ska alltid anges vid kontakt med oss angående din order.

Priser

Samtliga priser hos Hippaspecialisten är angivna i svenska kronor inkl moms.

Vid eventuella prisändringar i butiken gäller det pris som är aktuellt vid kundens beställning.

Hippaspecialisten reserverar sig för eventuella felaktiga priser och slutförsäljning. Vid ett uppenbart fel kan säljaren tvingas att häva köpet och återbetala eventuellt inbetalt belopp på bästa sätt. Detta kan utföras när som helst under affärens gång då felaktighet upptäcks. Orsaken till fel skall tydligt redovisas till kunden i samband med köpets hävande.

Förändring av order och avbeställning

Fram till dess att order skickats och är på väg till dig så kan du förändra eller avbeställa den. Om order ändras gäller det pris och villkor som råder vid förändringen.

Du kan inte avbeställa eller förändra en order efter det att vi beställt varan från vår leverantör, om det gäller varor som vi normalt inte lagerför och som köpts in speciellt för din skull.

En ändring eller avbeställning är inte giltig förrän du fått en bekräftelse från oss.

Betalning

Betalning med Payson

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.
Läs mer om Payson här: www.payson.se

Postförskott

Dina varor skickas via postförskott och du betalar när du hämtar ut dina varor. Postens avgift på 70 kr tillkommer.

Du är som kund i samtliga fall skyldig att ta emot skickad order. För outlösta paket debiteras du 300 kr för att täcka de kostnader vi har i samband med hanteringen av ditt paket.

Förskottsbetalning

Betalning sker till bankgiro 424-2087. När du lägger en beställning med banköverföring som betalningsalternativ får du instruktioner via e-post. Det är viktigt att du uppger fullständigt namn och ordernumret när du betalar. När betalningen har registrerats i vårt system tar vi hand om din order.

Om inte betalningen är oss tillhanda inom 7 dagar efter beställning tar vi oss friheten att ta bort ordern.

Leverans

Normal leveranstid är inom 2-6 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Alla våra varor levereras av Posten AB.

Leveranssätt och priser gäller inom Sverige. Vi kan dessvärre inte erbjuda leverans utanför Sverige i dagsläget. Varorna levereras som paket eller brev.

Fraktkostnad

59 kr enhetsfrakt oavsett hur mycket du handlar för. Vi har inget krav på minsta ordervärde.

Ej uthämtad vara, postförskott

Vi förbehåller oss rätten att debitera 300 kr för ej uthämtade paket/varor för att täcka frakt- och hanteringskostnader.

Ej uthämtad vara, bankkort

Ska vara skickas ut igen förbehåller vi oss rätten att debitera ny fraktkostnad samt eventuellt andra kostnader som tillkommit.

Transportrisken

Vi står för transportrisken, dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten, från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss. Om en vara skadats i transport, skall detta anmälas till speditören omgående.

Garanti

Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Självklart följer vi konsumentköplagen, och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna.

Reklamationsrätt

Konsumentköplagen om reklamationsrätt

Du måste lämna ett meddelande om felet ”inom skälig tid” efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det skett i rätt tid. Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader. Som regel är det en giltig ursäkt om du haft förhinder, exempelvis om du har varit sjuk eller bortrest. Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början. Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan. Det gäller varor och tjänster som du köpt den dagen eller senare. (Källa: Konsumentverket 2007-06-18)

Reklamation

Alla varor besiktigas innan de levereras. Skulle du få en trasig vara så kontakta oss så fort som möjligt och beskriv felet. Vid en eventuell retur är det viktigt att varan förpackas på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas. Vid ett giltigt returärende står vi för frakten. Vi testar alla inlämnade produkter. Då fel ej kan påvisas utgår en avgift på 250 SEK + 2x gällande fraktkostnad.

Hippaspecialisten förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.

Ångerrätt / Öppet köp / Bytesrätt

Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp eller byta din vara inom en period på 14 dagar efter att du har mottagit ditt paket. Ångerrätten gäller endast om varan och dess originalförpackning är i oförändrat skick. Varan får inte vara använd. Vid åberopande av ångerrätten ska kundtjänst kontaktas inom 14 dagar och varan ska skickas tillbaka komplett, i originalkartong med det avsedda inneremballaget. Returfrakten står du som konsument för.

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses skall hänföras till force majeure. Detta innebär att Hippaspecialisten.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.